Новини и статии

Хидратиране, UV защита, сън, спорт ... и още съвети за здрава кожа

Публикувано в: Красота и естетика 22 July 2010

Понякога хората забравят, че кожата също има нужда от грижи, които не включват само нанасяне на кремове и овлажняване. Здравето и красотата на кожата зависят от много фактори и е необходимо всекидневно да й се обръща внимание. Ето няколко съвета, които ще ви помогнат да се радвате на прекрасна кожа през цялата година и особено през лятото, когато е най-уязвима от различни вредни влияния.

Използвайте винаги слънцезащитни средства

Най-голямата вреда, която може да нанесете на кожата си е да не се мажете със слънцезащитен крем. Ултравиолетовите лъчи са виновни за 90% от бръчките, тъмните петна и други признаци на остаряване по кожата. Слънцезащитните лосиони предпазват от вредното действие на ултравиолетовите лъчи В, но не осигуряват достатъчна защита срещу ултравиолетовите лъчи А, които проникват по-дълбоко и състаряват кожата.

Съобразявайте се със смяната на сезоните

В различните сезони нуждите на кожата също са различни.       
През лятото е по-влажно и кожата се хидратира по естествен път. Тогава е доктатъчно да се мажете само с дневен овлажняващ слънцезащите крем. През този сезон почиствайте излишната мазнина от порите с някакъв ексфолиант.

Студеният сух въздух през зимата лишава кожата от влага. През този сезон сутрин нанасяйте слънцезащитен крем, а вечер богат, подхранващ крем. Ексфолирайте кожата само 2 пъти седмично.

Отстранявайте мъртвите клетки

Кожата се регенерира средно на 28 дни, но този процес постепенно започва да се забавя - дори още след навършването на 20-годишна възраст. Ексфолиацията отстранява мъртвите клетки по повърхността на кожата.

За лицето използвайте по-фин ексфолиант 3 пъти седмично след почистване на лицето. Кожата на тялото е по-дебела от тази на лицето и врата и отстраняването на мъртвите клетки изисква по-интензивно търкане. Употребявайте през ден ексфолиант на основата на сол и захар, за да омекотите местата с най-груба кожа.

Подхранвайте кожата два пъти на ден

Нанасянето на крем за лице 2 пъти на ден трябва да ви стане навик, както миенето на зъбите. Така ще поддържате свежестта на кожата си не само в момента, но и през следващите 10, 20 и дори 30 години.

Сутрин употребявайте кремове с пептиди, които заглаждат бръчките и подобряват тъканта, а вечер кремове, които съдържат ретинол или ретиноид за стимулиране на възпроизводнството на колагена и клетките, както и за изсветляване на кафявите петна.

Хидратирайте кожата всекидневно

Кожата на тялото има много по-малко мастни жлези от тази на лицето, което я прави по-суха. Не пропускайте да я хидратирате. Използвайте лосион със слаб ексфолиант, като например с млечна киселина или урея. Дерматолозите препоръчват употребата на овлажняващите лосиони и кремове върху влажна кожа, а след като попият да се положи втори слой.

Наспивайте се

При безсъние организмът отделя повече от стресовия хормон кортизол, който се свързва с акнето и сухата, раздразнена кожа. Осигурете си 7-8 часа сън в денонощието, изхвърлете телевизора от спалнята си и намалете кофеина.

Никога не изстисквайте пъпки

С ръцете си може да пренесете повече бактерии върху пъпките, да травмирате кожата и да предизвикате сериозно възпаление. Дерматолозите препоръчват да намазвате пъпките с противовъзпалителен кортизонов крем два пъти на ден, а вечер с препарат за унищожаване на бактериите. Почиствайте запушените пори на кожата с салицилова киселина.

Грижете се и за кожата на тялото

Освен кожата на лицето, вредните ултравиолетови лъчи атакуват кожата на врата, деколтето и ръцете. Въпреки това някои жени се мажат само до началото на врата. Нанасяйте слънцезащитен крем по шията и деколтето, не забравяйте и ръцете.

Правете гимнастика

Освен че поддържат здравето, дават енергия и поддържат нормално тегло, физическите упражнения се отразяват положително и на тена. Те засилват кръвообращението, снабдяват кожата с кислород и хранителни вещества, от което тя става по-свежа и гладка.

Учени от Охайо са установили, че раните на спортуващите хора зарастват с 29 дни по-бързо, отколкото на хората, които не правят физически упражнения. Движението упокоява организма, включително и кожата. То действа като средство срещу хормоните на стреса, акнето, сухата и раздразнителна кожа.

Яжте плодове, зеленчуци и риба

Ново изследване показва, че здравословната диета неутрализира най-големите вредители на кожата. Фитохимикалите и антиоксидантите (в зелените листни зеленчуци, морковите, доматите) и мастните киселини в рибата (сьомга, сардини, скумрия) помагат на организма да се пребори с вредното влияние на слънчевите лъчи.

Храните с ниско съдържание на захар предпазват от увреждане на колагена като намаляват възпаленията на клетките, които предизвикват разрушаване на поддържащата структура на кожата.

Източник: Health.bg

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

Няма коментари

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията

Индекс на телеснaта маса

см
кг.
год.
Регистрация на лекар

Вие сте лекар?

Създайте подробен профил и представете вашата практика.

Page generation time: 0.19485 seconds