Грейпфрутът помага срещу диабет
Консумирането на грейпфрут помага срещу диабет, показва изследване на израелски учени. Антиоксидантът нарингенин, който придава горчивия вкус на грейпфрута, има същия ефект, както две...
Хранене и диети
Въглехидратната диета не само вталява, но и прави човека по-щастлив
Включването в диетата на правилните въглехидрати е не много известно средство за отслабване и за дълготрайно поддържане на линията. Под полезни въглехидрати се разбира устойчивото...
Зеле и спанак срещу диабет
Режимът на хранене, богат на зелени листни зеленчуци, може да намали риска от развитие на диабет тип 2, твърдят английски учени от университета в Лестър. Анализирайки резултатите от шест...
Лук срещу стареене на мозъка
Японски учени установиха, че лукът може да „прочиства" мозъчните клетки и да забавя процесите на стареене. Съдържащите се в кромида изключително активни серни съединения се усвояват лесно...
Полезно меню за здрави кости
Калцият и витамин D са двата основни елемента, необходими за доброто състояние на костите. Калцият поддържа структурата на костите и зъбите, а витамин D подобрява усвояването на калция и...
Зеле, праскови и сьомга за по-добро зрение
С възрастта зрението отслабва. Често причината е в промените в структурата на окото. Здравословният начин на живот може да сведе до минимум последиците от тези промени и да намали риска от...
Хората напълняват, защото не знаят кога да спрат да ядат
Някои хора се затрудняват да поддържат здравословно тегло повече от други, защото мозъците им по-бавно разпознават сигналите за ситост, твърдят учени. Екип от университета „Йейл"...
Вредните храни повишават риска от алергии при децата
Децата, които се хранят предимно с вредни храни (junk food), са в по-голям риск от развитието на алергии, както и от затлъстяване, твърдят учени. Италианско проучване, публикувано в...