Новини и статии

Какво да ядем за повече енергия?

Публикувано в: Хранене и диети 13 October 2010

Въпреки че се стараете да живеете здравословно идват следобедните часове на деня, когато се чувствате уморени. Работоспособността ви спада драстично и единствената ви мисъл е да се доберете до възглавница или удобно канапе. Експертът по хранене Сара О `Нийл има няколко прости съвета, чрез които може да се избегне следобедният спад на енергията.

Открийте своята енергия

Всеки от хранителните източници дава определено количество енергия в калории. Протеините и въглехидратите доставят четири калории на грам, а мазнините - девет калории на грам, но е важно да се открият правилните неща за ядене, които ще увеличат енергията и ще подобрят здравето.

Яжте малки порции

Ключът към запазване на енергията е да се яде малко и често. Ако тялото ви е прекалено заситено, мозъкът смята, че не се нуждае от повече храна и може да се отпусне. Ако сте все още малко гладни, ще останете будни и в готовност, защото чувствате, че трябва намерите следващата си храна - това е манталитетът на пещерния човек.

Идеалното меню

Яжте три пъти на ден плюс няколко закуски между тях. Винаги трябва да закусвате веднага след събуждане, защото сте били в стадий на гладуване през нощта. Овесена каша с плодове или сандвич с пълнозърнест хляб е добър вариант. На обяд хапнете леки протеини, като салата с риба тон с няколко оризови питки, на вечеря пак може да консумирате протеини, като пуйка или пиле (без кожата), кус-кус и др.. Можете да хапнете въглехидрати на вечеря, но, ако го направите, вечеряйте по-рано - така няма да се събудите уморени и ще бъдете гладни.

Думата с В (въглехидрати)

„Въглехидрати" стана мръсна дума преди няколко години. Хората се страхуват да ядат въглехидрати, но трябва да се яде пълнозърнест хляб, ориз и макаронени изделия. Пълнозърнестите храни са склонни да освобождават енергия бавно, така че, ако ги хапвате на закуска, ще имате достатъчно енергия до обяд. Белият хляб и непълнозърнестите храни също имат въглехидрати, но те предизвикват бързо покачване на кръвната захар, което е последвано от спад в енергията малко след това. Това води до глад за повече захар, когато кръвната захар падне.

Протеини без месо

Не-вегетарианците трябва да се хранят с вегетариански протеини, особено соя - това е невероятен източник на протеини, който ще помогне за увеличаване на енергията. Освен месото, това е единственият пълноценен източник на протеини с всички аминокиселини.

Бързо решение при спад в енергията

Когато стане 16:00 ч. и се почувствате уморени на бюрото си, има много закуски, които ще ви дадат бърза енергийна инжекция - банан или мляко с плодове са подходящ вариант, тъй като захарите се отделят направо в кръвта, за разлика от мазнините, на които им трябва много време за храносмилане. Шепа ядки също ще помогне. Ако имате глад за шоколад, изпийте чаша нискокалоричен горещ шоколад. Ключът е да се подготвите и да планирате предварително, което ще ви спре да търсите сладки неща из офиса.

Източник: Health.bg

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

4 Коментара

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

Много е важно да имаме здравословна култура на хранене.Всеки един от нас да спортува и да се храни здравословно. Нека да даваме на организма си нужната енергия. И така когато нивото на естрогена в организма спадне, растителните хормони са тези, които заместват действието му. Плодовете и зеленчуците са си необходими.Още от малки знаем и за песничката за зеленчуците. Това не е просто празно измислено действие трябва да се храним добре, често, но в по малки количества.

"Винаги трябва да закусвате веднага след събуждане" ??? В сайт с име "medicine.bg"?? Нали се сещате, че това изречение мигновено ме кара да не влизам в сайта ви повече?

По-вредно нещо от яденето веднага след събуждане няма. Трябва да е минал минимум половин час.

vita slim pomagali za oslabvaneto iskam nqkakvo re6enie i da polu4a odgovr pre4ili na kravnoto za6toto as sam nisko i po nqkoga visoko

нека се има предвид че соята съдържа фитоестрогени така че трябва да се внимава с приема и

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията

Индекс на телеснaта маса

см
кг.
год.
Регистрация на лекар

Вие сте лекар?

Създайте подробен профил и представете вашата практика.

Page generation time: 0.09756 seconds