Новини и статии

Необходимите приятелства за жената

Публикувано в: Психично здраве, Любопитно 27 July 2010

istockwomentalking

Приятелството носи щастие и здраве. Според 10-годишно изследване на австралийски учени, пълноценните приятелства допринасят повече за дълголетието, отколкото близките семейни връзки. Те също предпазват от затлъстяване, депресия и сърдечни болести. Когато жените са стресирани, те инстинктивно търсят приятелка, за да обсъдят проблемите си. Според специалистите, при докосването и разговора се отделя хормона окситоцин, който има силно успокояващо действие върху организма. Това не означава, че трябва да общувате с 600 души във Фейсбук или да водите прекалено наситен социален живот.

Следващите видове приятелства са най-необходими и полезни за доброто физическо и психическо здраве:

Приятелка от детството

Дългогодишните приятелки са специални по много причини. Те познават семейството ви и са свидетели на израстването ви, знаят неща за вас, които никой друг не знае. Според социолозите, старите приятели ви дават чувството, че все още сте същото младо момиче. Поддържайте тези връзки. За да останете близки, на всеки 2 седмици се свързвайте със старите приятелки - срещайте се, обаждайте се по телефона, пишете си, планирайте заедно ваканциите си.

Нова приятелка

За разлика от съученичките ви, новите приятелки нямат затвърдено мнение за вас. С годините хората стават по-консервативни, а срещите с различни хора могат да ни освежат и да ни заредят с различни идеи. Това може да ви е от полза, ако имате намерение да направите промени в кариерата си и да обновите средата си. Сприятелете се с колежка в службата, с родителите на приятелите на вашите деца или с хора, с които посещавате заедно някакъв курс.

Приятелка за спорт

Тя ще ви накара да излезете от дома си в дни, когато ви мързи да станете от канапето. Известно е, че физическата активност - ходене, игра на голф, танци - е  от най-важните условия за физическото и умствено здраве и дълголетие. А една добра приятелка може да ви помогне да поддържате редовно тези спортни навици.

За по-добри резултати си направете общ план за спорт - например да ходите заедно или да тичате няколко пъти в седмицата.

Духовна приятелка

Установено е, че участието в някаква духовна общност - не непременно религиозна - помага за устойчивостта на хората. Според учени от университета „Дюк", хората, които посещават редовно религиозни служби или курсове по медитация са по-малко застрашени от болест и/или летален край. Включете се в някаква кампания, например за разнасяне на храна за бедните, запишете се на курс по йога или за изучаване на чужд език.

По-млада приятелка

Хората са щастливи, когато се чувстват полезни. Такова чувство може да създаде споделянето на собствения опит от живота с по-млада приятелка, например колежка и полезните напътствия към нея. Най-хубаво е, когато споделянето е двустранно. Общуването с по-млада приятелка ще ви помогне да бъдете в крак с времето.

Приятели на партньора

Близостта с приятелите на съпруга/партньора е полезна за брака. Проучване на психолози от Бъфало е показало, че с колкото повече приятели общува, толкова по-щастлива е двойката. Приобщаването на приятелите на партньорите създава по-голямо чувство за семейност и е важно за семейното щастие.

Майката

Въпреки неизбежните конфликти между майка и дъщеря, връзката между тях обикновенно е силна и подкрепяща. Ако искате да запазите близостта си, въпреки че сблъсъците между вас непрекъснато се повтарят следвайте тези съвети:

  • Трудно ви е да прекарвате приятно времето с майка си: Престанете да се опитвате да я промените и обръщайте внимание само на страните, които харесвате в нея .
  • Непрекъснато спорите по едни и същи теми: Не приемайте конфликта лично. Приемайте критиката като резултат от характера и навиците на майка ви.
  • Прекалената близост ви изнервя: Не се притеснявайте от изискванията на майка си да прекарвате колкото може повече време с нея. Обяснете й внимателно, че тя не може да иска това от вас.

Приятелка на самата себе си

Много жени зарязват всичко, за да помогнат на приятелка в нужда, но често не се отнасят към себе си със същото уважение. Преди всичко трябва да опознаете и обикнете себе си. Помислете за хората, които обичате и се запитайте дали и вие не притежавате качествата, които цените у тях и не трябва да изпитвате същите чувства и към себе си.

Психолозите препоръчват да повтаряте следното: Обичам и уважавам себе си, колкото най-важните хора в живота ми. Напишете 7 неща, които ви доставят удоволствие (готвене, разговор с приятел, четене на книга, гимнастика) и правете поне едно от тях всеки ден.

Източник: Health.bg

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

Няма коментари

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията

Индекс на телеснaта маса

см
кг.
год.
Регистрация на лекар

Вие сте лекар?

Създайте подробен профил и представете вашата практика.

Page generation time: 0.14213 seconds