Новини и статии

Офисният комфорт може да ни лиши от здраве

Публикувано в: Здравни новини 4 July 2011

ofisstres

Изследователи от Университета Мисури проведоха серия от експерименти, доказвайки, че „седящата” работа е по-опасна, отколкото се смяташе по-рано. Отмъщението на офисния комфорт не се проявява мигновено, но се оказва доста болезнено.

В интерес на истината в последно време никой не храни илюзии за безвредността на седящата работа. Именно нея обвиняват като помощник или дори причинител на затлъстяване, разширени вени и още куп други напасти за човешкото здраве. В седнало положение гръбначният стълб изпитва максимално натоварване, влошава се състоянието на междупрешленните дискове. Мускулите на врата се „вдървяват” и притискат важни кръвоносни съдове, които захранват мозъка. Ето защо резултатите са - главоболие, световъртеж, слабост, умора, намаляване на способността за концентрация. Всеки може да допълни този списък сам. Но както се оказа, ние подценяваме опасността от седналото положение.

Резултатите от експериментите, проведени от изследователите в Мисури, се оказали доста тревожни. При хората, които прекарват работното си време в офисните кресла, значително е повишен рискът от ранна смърт. Работата е там, че застоялият начин на живот предизвиква редица проблеми в метаболитните процеси на организма. А те от своя страна са способни да благоприятстват развитието на сериозни проблеми като диабет и сърдечно-съдови заболявания.

Отдавна са известни някои практически съвети, които биха ни помогнали да се справим с последиците от седящата работа. Но учените уверяват, че това не е достатъчно. Ето какво ни предлагат те.

Поработете прави

Като алтернатива специалистите съветват да изпълняваме поне някои от задачите си през деня изправени. И въобще трябва да използваме всяка възможност, за да се раздвижим. Не става въпрос за изтощителни тренировки. Достатъчно е да правим някои прости движения – да станем, да се завъртим около оста си, да направим една крачка на една страна, после на другата. Но да изпълняваме тези неща редовно! Едва тогава ще усетим промяна и ще се чувстваме добре. Да, сигурно си мислите: какво ще си кажат колегите и най-вече шефовете? Може би всичко зависи от вашата изобретателност. Обсъдете с тях възможностите за подобни упражнения през работно време.

Как да облекчим главоболието

Най-често срещаната болест сред работещите в офис е главоболието. На първо място, специалистите препоръчват да се отпуснем, да направим няколко дълбоки вдишвания, както и малко упражнения за очите. Леко масажираме слепоочията, шията, ушите и зад ушите. Отдих процедурата трябва да продължи около десет минути. Чаша не много студена вода също облекчава главоболието. Може също да ни помогне ябълка или малко релаксираща музика.

Как да се справим с други типични болки

От дискомфорта и различните болежки вследствие на дългото седене ще ни облекчат хапчета рибено масло. Просто трябва да ги взимаме поне един месец. Ако не искаме да поглъщаме таблетки, идеална работа ще ни свършат омега-3, съдържащи се в храната. Да наблегнем на сьомгата, скумрията, херингата. Можете също да хапваме по две или три кивита на ден. Лекарите наричат този плод „бомба от витамини”. Едно киви съдържа голямо количество витамини РР, Е, В1 и В2, както и дневната доза на витамин С. Той подсилва имунната система, повишава резистентността на организма към инфекции, укрепва кръвоносните съдове. В кивито има още достатъчно калий и магнезий (известно е, че магнезият регулира клетъчния метаболизъм и в комбинация с витамин С подкрепя сърдечния мускул). Полезните свойства на зеления плод не свършват дотук: той може да изгори вредните мазнини в тялото, така намалява и опасността от запушване на кръвоносните съдове и удължава живота ни. Последните проучвания показват, че кивито има противораков и антиоксидантен ефект, подобрява физическата активност.

Когато ви болят краката

Дори и при най-малката разходка краката започват да ви болят. Защо? Това е болката на малките кръвоносни съдове, които не ви дават нощем да спите. Да държите краката си топли и сухи, не е единственият начин да ги защитите. Пушачите страдат от това десет пъти по-често от непушачите. Мускулите на краката, лишени от кислород и достатъчно кръв поради недостатъчното движение, започват да се „оплакват” по различни начини. Първите, които „започват протеста”, са пръстите. Те постоянно бледнеят, подуват се, схващат се, чувстват най-силно студа. След това нещастието спохожда и стъпалата на краката. Възниква така нареченото „интермитентно накуцване”, когато човек поради силната болка трябва периодично да спре за 3-5 минути и след това да продължи напред. Ако заболяването не се лекува, болката няма да си отиде и могат да се развият язви и дори гангрена.
И още нещо: задължителна е всекидневна разходка по всяко време през годината. Това се прави, за да се стимулира обновяването на кръвоносните съдове, които ще доставят на тъканите необходимия кислород и питателни вещества.

Източник: Health.bg

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

Няма коментари

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията

Индекс на телеснaта маса

см
кг.
год.
Регистрация на лекар

Вие сте лекар?

Създайте подробен профил и представете вашата практика.

Page generation time: 0.19229 seconds