Новини и статии

Тайните на здравословното хранене

Публикувано в: Хранене и диети 30 July 2009

Диета според кръвната група

Диета за пълно вегетарианство

Препоръчват се: зеленчуци, млечни продукти - ограничено (нискомаслено сирене и млечни продукти). По-добре е да се заменят със соеви продукти: соево мляко, тофу - соево сирене. Зърнени, бобови растения, плодове (с изключение на портокал, мандарина, ревен, папая, банани, кокосови орехи), ананаси!

Риба (освен камбала, херинга, хайвер и морски дарове). Захар - в умерени количества.

Напитки: кафе, зелен чай, червено вино. Сокове - моркови, ананас, грейпфрут, череша. Вода с лимонов сок. Избягвайте: портокалов сок, черен чай, всички безалкохолни напитки.

Програма за контрол на теглото

Избягвайте: месо (разрешено е в малки количества пилешко и пуешко), млечни продукти, изделия от пшеница, пипер (всякакъв), сладолед, захар, масла - царевично и фъстъчно.

Помощници: растителни масла - зехтин, лен, рапица, изделия от соя, зеленчуци, ананас. Витамини и хранителни добавки - витамин В, С, Е, калций, желязо, цинк, селен, хром, бифидобактерия. Билкови добавки и чайове - женшен, ехинацея, астрагал, дилянка, глог.

Ограничете: приема на витамин А, по-добре е да си го набавяте от храната.

Физически упражнения: спокойни и съсредоточаващи - йога, тай-цзи

Кръвна група А

Този тип хора имат храносмилателна система, настроена за вегетарианство (т.е. понижена киселинност на стомашния сок) и вследствие на това сериозни проблеми с храносмилането на месото, което изисква висока киселинност на стомашния сок. Ние ви препоръчваме да избягвате месо (допуска се малко пуешко или пилешко). Това ще ви помогне да поддържате нормално тегло. При хората от този тип, за разлика от тип 0, месото забавя метаболизма и допринася за отлагането на мазнини. Вегетарианството ще ви помогне да набавите нужната ви енергия и защита на организма от болести - слабата имунна система се потиска при неправилно хранене.

Поради факта, че лигавицата на храносмилателния тракт е много нежна, следва да се избягват: всички видове пикантни храни (всички видове чушки, оцет, кетчуп (а дори и домати), кисели плодове, майонеза и подправки, ферментирали продукти и солени меса (осолени риби, херинга, краставици, зеле (както кисело, така и прясно, освен броколи), картофи. Добър избор са чесънът, лукът и морковите.

Млечни продукти - ограничено, по-добре е да изберете нискомаслени млека и сирена, извара, кашкавал. Източникът на протеин за вас са соевите продукти под всякаква форма. Яйцата също са необходими като източник на протеини, витамини и микроелементи (Zn, Ca, B, бета-каротин).
Няма специални препоръки за регулиране на телесното тегло. Следвайте подходящ хранителен режим и физическа активност. Ограничете захарта и шоколада.

Кръвна група В

Приблизително 20,6% от населението на Земята. Балансирани, гъвкави, креативни. Тази кръвна група възниква вследствие на миграцията на расите.

Силни страни: силна имунна система, гъвкаво адаптиране към промени в диетата и екологичните условия, балансирана нервна система.

Слаби страни: няма вродени слаби страни, но при нарушен баланс в храната може да възникнат автоимунни заболявания, както и неустойчивост към редки вируси.

Рискови групи

  • диабет 1-ви тип
  • синдром на хроничната умора
  • автоимунни заболявания
  • множествена склероза

Диетата трябва да е смесена (балансирана). Хората с кръвна група В са всеядни. Месо (с изключение на пилета, патици), риба, млечни продукти (за предпочитане киселомлечни, обезмаслени), яйцата са много добър избор, булгур (с изключение на елда и пшеница), бобови растения, зеленчуци (с изключение на царевица, домати, тикви, маслини), плодове (с изключение на кокосови орехи и ревен).

Избягвайте: морски дарове (миди, раци, скариди), свинско, пилешко месо, доматен сок, безалкохолни напитки

Препоръчителни напитки: зелен чай, билкови чайове (от сладък корен, женшен, гинко билоба, градински чай, малинови листа), сок от червена боровинка, зеле, грозде, ананас.

Неутрални: портокалов сок, бира, вино, кафе, черен чай.

Програма за контрол на теглото

- Изключете напълно от менюто си: царевица, леща, пача, пшеница, домати, свинско и продуктите, изработени от него.
- Помагат: зелени салати, билки; яйца, черен дроб, телешко месо, женско биле (сладко коренче), продукти от соята - неутрално. Витамини и хранителни добавки: магнезий, лецитин, женско биле, гинко билоба, ехинацея, храносмилателни ензими.
- Физически упражнения - съчетание на физическо и психическо равновесие: ходене, колоездене, тенис, плуване, йога, тай-чи.

Специфични препоръки

Най-активно хората с кръвна група В качват килограми от царевицата, елдата, овесената каша, фъстъците. Всички тези продукти забавят произвеждането на инсулин и по този начин намаляват ефективността на метаболитните процеси. Това води до умора, задържане на вода, хипогликемия и повишаване на теглото.

Тип В, както и тип 0, реагират на глутена на пшеницата - понижава се метаболизмът в организма. Когато храната не се преработва достатъчно ефективно и не се изгаря като гориво за организма, тя се отлага под формата на мазнини. Глутеинът за тип В не е толкова опасен, както за хората с кръвна група 0. Но ако се съчетае пшеница и пшенични продукти с царевица, леща, елда и фъстъци - резултатът ще бъде драматичен.
Ако искате да сте здрави и да поддържате нормално тегло - премахнете тези продукти от менюто си, ограничете консумацията на мазнини и захари, правете физически упражнения.

Кръвна група AB (IV група)

Този тип кръв е резултат от еволюцията при сливането на два противоположни типа - А и В.

Силни страни: - най-младата група на кръвта, гъвкави, много чувствителна имунна система, комбинира предимствата от типа А и В.

Слаби страни: - чувствителна (нежна) храносмилателна система, твърде "отворена" имунна система, която не е устойчива към микробни инфекции, съчетава слабите страни на А и В група.

Кои са рисковите групи?

  • болести на сърцето
  • рак
  • анемия

Диетични препоръки само за тези групи

  • Умерена смесена диета.
  • Месо - агнешко, заешко, пуешко.
  • Риба, с изключение на морски дарове.
  • Млечни продукти (млечнокисели, нискомаслен кашкавал).
  • Тофу - соева извара.
  • Бобови - умерено.
  • Маслиново масло, масло от черен дроб на треска.
  • Ядки - фъстъци, орехи.
  • Булгур (с изключение на елда и царевица).
  • Зеленчуци (с изключение на чушки, черни маслини, царевица).
  • Плодове (с изключение на остри и кисели).
  • Препоръчителни напитки: кафе, зелен чай, чай от лайка, женшен, джинджифил, шипка, ехинацея, глог.
  • Неутрални: бира, вино, чай от мента, дилянка, малини.
  • Избягвайте алое, сена, липа и чайовете от тях.

Програма за контрол на теглото

Избягвайте: червено месо, шунка и бекон, слънчогледови семена, елда булгур, чушки, пшеница и царевица.

Изберете: тофу, рибни, млечни продукти, зеленина, водорасли, ананас. Витамини и хранителни добавки: витамин C, глог, ехинацея, дилянка, цинк, селен, храносмилателни ензими - бромелайн, кверцетин.

Специфични препоръки за тип AB: когато започнете да трупате килограми, вие се оказвате под влиянието на смесените гени на тип А и В. Понякога това създава особени проблеми. Например: имате намалена киселинност на стомашния сок (характерно за тип А), едновременно с типичната за тип В адаптация към месо. Ето защо, въпреки че сте частично програмирани да консумирате месо (тип В - всеяден), не разполагате с достатъчно киселинност за ефективно усвояване на месото, което води до прекомерно отлагане на мазнини. За да регулирате теглото си, трябва да намалите консумацията на месо и да наблегнете на зеленчуците и тофуто (отличен източник на протеини за тип А и В).

Същият проблем е и с бобовите растения, елда, царевица, грах и т.н. За тип А те са добра храна, но наличието на гени от тип В понижава произвеждането на инсулин, което води до забавяне на метаболизма.

Хората с кръвна група АВ трябва да избягват елда, боб и царевица.

Източник: Блиц

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

Няма коментари

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията

Индекс на телеснaта маса

см
кг.
год.
Регистрация на лекар

Вие сте лекар?

Създайте подробен профил и представете вашата практика.

Page generation time: 0.07364 seconds