Новини и статии

Бягане по пясъка сваля килограмите

Публикувано в: Релакс и антистрес, Фитнес и тонус 10 August 2009

Бягането по плажа за отслабване

Ако прекарвате отпуската си на море, имате идеалната възможност да се пораздвижите, и то по най-различни начини. Който не умее да плува, може да бяга по плажа. А с някой и друг излишен килограм може да се разделите и чрез ходене.

Специалистите препоръчват заниманията със спорт на плажа да се провеждат сутрин, защото тогава въздухът е най-чист, а времето още не е станало горещо. Разбира се, ако ви е по-удобно, можете да отидете на морския бряг и привечер, когато слънцето вече е паднало ниско. Дали ще тичате, или ще ходите, зависи от физическата ви форма, но за предпочитане е да се движите по мокрия пясък. Тези, които се чувстват по-тренирани, могат да бягат и боси, но през първите дни е за предпочитане краката да са обути.

Ходенето е чудесен начин за раздвижване - мускулатурата се стяга, кръвообращението се подобрява, организмът се освобождава от стреса и сънят става здрав. За да постигнете максимален ефект, изправете стойката, приберете корема, изпънете раменете и не се привеждайте напред. Ако ходите така 30 минути, няма да се изморите, но ще изразходвате само 150 килокалории. Очевидно е, че за да свалите килограми с ходене, през тези 30 минути ще трябва да се движите много по-интензивно (до задъхване). Ако натоварването е по-малко или по-кратко, резултатът няма да е достатъчен за отслабване.

При тичане сърдечният ритъм се ускорява и се задържа висок по време на целия крос. Това укрепва сърдечния мускул и подобрява кръвообращението. Увеличава се и общата телесна мускулна маса. По време на спортните занимания се стимулира секрецията на ендорфини, поради което след активно физическо натоварване човек се чувства щастлив. При бягане с прилично темпо за 30 минути се изразходват около 400 килокалории. Тези, които не спортуват редовно, не бива да прекаляват със сутрешния крос през отпуската. По-добре е да редуват през ден бягане по 20-30 минути с бързо ходене. Темпото на натоварване трябва да се увеличава, но бавно и постепенно. Чудесно би било, ако на морския бряг поставите началото на системни занимания със спорт, което ще подобри трайно физическата ви кондиция.

Източник: Health.bg

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

Няма коментари

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията

Индекс на телеснaта маса

см
кг.
год.
Регистрация на лекар

Вие сте лекар?

Създайте подробен профил и представете вашата практика.

Page generation time: 0.21059 seconds