Новини и статии

Истината за някои диетични правила

Публикувано в: Хранене и диети 15 September 2011

zakuska4

Диетолози и специалисти издават книги и трудове със съвети за отслабване, които милиони жени по света спазват стриктно и послушно...

Има обаче някои правила, които всъщност не отговарят на истината, а са се превърнали в диетични митове. Ето и пет от тях.

Закусвай като принц, вечеряй като просяк

Истината: Грешно е схващането, че сутрин и през деня трябва да се яде обилно, защото тогава сме активни и имаме нужда от енергия, а вечер да се яде минимално, защото по време на сън се изразходва по-малко енергия. Организмът не произвежда енергия по желание.

Нивото на кортизола в кръвта е най-високо сутрин, а през деня постепенно спада. При високо ниво на кортизола организмът автоматично изпада в състояние на инсулинова резистентност, което означава, че глюкозата в кръвта се превръща по-лесно в мазнини.

И обратно – нивото на кортизола е най-ниско вечер – между 22 и 1 часа. Това е времето, когато организмът е най-чувствителен към инсулина, което означава, че глюкозата в кръвта постъпва лесно в клетките, за да ги запаси с енергия.

От ядене на ориз вечер се напълнява

Истината: Оризът и житото съдържат много въглехидрати, които се превръщат в глюкоза. Те трябва да се консумират вечер, защото след като се смелят /комплексните въглехидрати се смилат за 2 часа/, глюкозата, която се абсорбира в кръвта се превръща по-лесно в енергия. Тези храни не трябва да се приемат през деня, защото тогава глюкозата се превръща по-лесно в мазнини.

Пиенето на 8 чаши вода дневно е задължително

Истината: Организмът подсказва нуждата от вода. Тя е индивидуална – според активността и околната среда. Няма правило за количеството вода, което трябва да се приема.

Спортът е достатъчен, за да се отслабне

Истината: Намаляването на теглото зависи от количеството храна, което се приема. Но физическите упражнения не трябва да се пренебрегват, защото са безценни за тонуса на мускулите и общото здравословно състояние. Правете 15-минутни упражнения, 20-минутни енергични разходки, танцувайте, упражнявайте йога, аеробика.

От непълнозърнестите храни се пълнее.

Истината: Въпреки че съдържат много въглехидрати, малко протеини и при обработката губят витамини, минерали и фибри, от храни (като бял ориз) не се пълнее. Но само, ако се консумират рядко, например веднъж седмично и като основно ястие, а не между храненията.

Източник: Health.bg

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

Няма коментари

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията

Индекс на телеснaта маса

см
кг.
год.
Регистрация на лекар

Вие сте лекар?

Създайте подробен профил и представете вашата практика.

Page generation time: 0.14598 seconds