Новини и статии

Как бързо и лесно да се справим със стреса?

Публикувано в: Релакс и антистрес 11 October 2010

5surprisingwaysstressaffectshealth_full_article_vertical

Когато се притеснявате, когато сте под напрежение - наричаме това състояние стрес. Той обикновено е свързан с физически или психически странични ефекти на забързания начин на живот и твърде много притеснения. Истината е, че малко напрежение може да бъде и полезно - то ни държи мотивирани и ни кара да работим по-усърдно.

Стресът и защо е вреден

Проблемът е, че твърде голямото напрежение може да доведе до прекомерни тревоги. Когато това се случи, тялото произвежда химикали (кортизол, адреналин и норадреналин), които се натрупват с течение на времето. Твърде много адреналин и норадреналин могат да повишат кръвното налягане, пулса и отделянето на пот. Прекалено много кортизол пък пречи на имунната система да функционира правилно и се отделят мазнини и захар в кръвта.

Симптоми

Хората се притесняват по различни начини. Независимо от причината за тревогата обаче - изпити, развод, брак, планиране на почивка, проблеми със здравето или на работното място - трябва да разпознаем кога напрежението започва да се натрупва.

Това са някои от най-честите симптоми:

  • Да бъдеш по-раздразнителен от обикновено.
  • Преувеличена реакция на критика.
  • Чувството „не знам откъде да започна".
  • Чувство за вина, ако си почивате, а не сте винаги „в движение".
  • Проблеми със заспиването или събуждането.
  • Пиене и пушене, повече от обичайното.
  • Трудно концентриране.
  • Трудности при вземане на прости решения.
  • Лошо храносмилане, загуба на апетит.
  • Гризане на нокти или вършенето на натрапчиви дейности.
  • Напрежение в тялото, особено във врата.

Контрол на стреса

Трябва да се открият причините за стреса и да се преодолеят - това обаче не винаги е лесно или практично. Трябва да се консултирате с вашия лекар, ако мислите, че изпитвате притеснения, които са истинската причина за физически или психически проблем.

Може да намалите тревогите си чрез няколко прости промени в начина на живот:

  • Правете по едно нещо - не се страхувайте да се каже „не", избягвайте стресови ситуации.
  • Говорете с някой - прекарвайте време с хора, които са положително настроени, а не критично.
  • Приемане предложения за практическа помощ - и знайте собствените си граници. Опитайте се да не се конкурирате твърде много и не очаквайте прекалено много от себе си.
  • Изпускайте парата безопасно - викайте, крещете, или дори ударете възглавница.
  • Използвайте техники за релаксация - йога или медитация, практикувайте бавно дишане с помощта на долната част на белите дробове.
  • Бъдете по-активни физически - карайте колело, практикувайте бързо ходене или плуване - те ще ви помогнат да спите по-добре.
  • Отделете време за общуване с приятели, а също така и време за себе си.

Източник: Health.bg

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

1 Коментар

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

Понякога напрежението и стремежа да успеем в кариерата, в живота са толкова големи, че това неминуемо води до депресивни състояния.
Сменете си кафето - аз пия кафе с ганодерма от 6 месеца и ми действа много добре на депресията. Няма странични ефекти, а напротив - дори действа разхлабващо за тези, които имат проблеми със запека.
Моят мъж е доста нервен и за него му намерих решение - след като изпием по 1 кафе 3 в 1 с екстракт от рейши (ганодерма) и всичко е мир и любов.

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията

Индекс на телеснaта маса

см
кг.
год.
Регистрация на лекар

Вие сте лекар?

Създайте подробен профил и представете вашата практика.

Page generation time: 0.10273 seconds