Новини и статии

Край на борбата с килограмите!

Публикувано в: Хранене и диети 22 Март 2011

Влезте във форма с малко усилия

otslabvane1

Ако искате да влезете във форма за онази симпатична пола в гардероба, която със страх брои дните, когато ще се опитате да я облечете, то е време да обърнете внимание на хранителните си навици. Отслабването не е толкова труден процес. Предлагаме ви 8 прости, но ефективни стъпки за постигане на желаната линия, без да гледате лошо приятелите си, когато се опитат да ви предложат вместо листо от маруля, да си хапнете нещо различно от зеленикави представители на флората.

Хранете се правилно

Това е първата и най-ефективна стъпка към отслабването. И най-добрият начин да изпълните този критерий е като приготвяте храната си вкъщи. При готвене се изразходват по 85 калории на час. Още 35 калории се изгарят за 15 минути, докато миете съдовете след хранене. Докато приготвяте ястията, дъвчете дъвка или отпивайте от чаша чай, или кафе, за да не поемате излишни калории като опитвате от продуктите и ястието.

Изберете подходяща диета

Диетата за отслабване не означава непременно лишение от храна. Има диети, които включват подходящи засищащи храни, които са много резултатни. Насочете се към някоя от тях. Когато огладнеете, се старайте да ядете повече горски плодове и включете в менюто си повече пълнозърнести храни.

Престанете да се тъпчете по емоционални причини

Бъдете наясно с чувствата си. Ако се чувствате нещастни, то се посъветвайте с приятел или професионалист, а не се опитвайте да разрешите емоционалните си проблеми като се нахвърляте на ядене. Запомнете, че няма да ги разрешите със сладолед и чипс.

От време на време се поддавайте на кулинарни изкушения

Веднъж дневно може да си позволите да изядете някакъв десерт или вкусна пица. Това ще ви предпази от неконтролируем апетит. Гледайте изкушенията да не съдържат повече от 200 калории и ги включете в сметките за дневното количество храна. Водете си дневник, за да държите под око диетата си.

Яжте по-често

Ако се храните през 3-4 часа, то ще се чувствате сити и няма да преяждате. Приемайте по малки порции, главно плодове, зеленчуци, пълнозърнести и други здравословни храни. Закуската е най-важното хранене за деня. Пропускането й забавя метаболизма. Даже и да не сте гладни като се събудите изяжте нещо. След време ще развиете сутришен апетит и ще започнете да ядете по-малко през деня.

Намерете време за физически упражнения

Само правилното хранене не е достатъчно за оформянето на фигурата. Човешкото тяло е създадено за движение. Разпределете задълженията си така че да имате и малко време за спорт. Дори 10 минути упражнения дневно са достатъчни за стягане на тялото и намаляване на теглото.  Правете лек крос, къси енергични разходки, подскачания. Или карайте колело, плувайте и правете екскурзии сред природата.

Смейте се повече

Неотдавнашно изследване показа, че смехът увеличава изразходването на енергия и повишава пулса с 10 до 20%. Нещо повече, с 10 минути смях на ден се изразходват 40 калории.

Изработете си красива стойка

Всеки сантиметър, с който смалявате ръста си, когато се прегърбвате, ви прави да изглеждате с 2 килограма по-дебели. За да укрепите мускулите си и да ги свикнете да ви държат изправени, упражнявайте йога или пилатес по 45 минути 3 пъти седмично.

Пазарувайте правилно

Купувайте от пазара пресни плодове и зеленчуци. Избягвайте обработените храни, които се продават в магазините, защото те са пълни със захар, вредни добавки и трансмазнини. Не купувайте и пакетирани продукти. Избирайте сезонни плодове и зеленчуци, те са и по-евтини. Купувайте месо без мазнини.

Източник: Health.bg

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

Няма коментари

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията

Индекс на телеснaта маса

см
кг.
год.
Регистрация на лекар

Вие сте лекар?

Създайте подробен профил и представете вашата практика.

Page generation time: 0.19575 seconds