Новини и статии

Диетите водят до метаболитен синдром

Публикувано в: Хранене и диети, Здравни новини 25 Юли 2009

Диетите може и да са вредни

От него страдат най-вече жените над средна и в напреднала възраст. Повечето жени все още смятат метаболитния синдром за някаква нова болест. Може да ви прозвучи смешно, но някои дами дори се хвалят с такава диагноза. Защото другите се оплакват я от кръвно налягане, я от диабет, язва. А съвсем друго е така загадъчният метаболитен синдром.

Дотук беше на шега. Сега по-сериозно. Това не е ново заболяване, а само относително ново наименование на стари проблеми. Тази диагноза събира в себе си няколко вече отдавна известни фактора. Ето ги: увеличена талия, повишено кръвно налягане, увеличено ниво на глюкозата и нарушен мастен баланс. Това значи повече "лош" и по-малко "добър" холестерол. Затова няма едно хапче против метаболитния синдром.

Много е важно да тренирате редовно мускулите си.

За да се справите с него, първо тренирайте мускулите си. Това е един от най-важните съвети. Физическото натоварване наистина умело "атакува" метаболитния синдром. Понижава наднорменото тегло и нормализира обиколката на талията. Подобрява циркулацията на кръвта по съдовете, а това нормализира кръвното налягане и не допуска колебания.

Мускулното натоварване заставя бета-клетките да работят по-добре. Това са тези клетки в нашия организъм, които отговарят за производството на инсулин. И накрая, тренировката на мускулите увеличава разхода на калории и по-успешно унищожава излишните мазнини.

Най-подходящите видове спорт за жени над 45 години са ходенето и плуването. По-добре е да се откажете от фитнес, аеробика и други подобни занимания. На вашата възраст се появяват проблеми със ставите, затова не трябва да ги натоварвате. Но във всички случаи трябва редовно да тренирате мускулите си - всеки ден по 30-40 минути. Или поне 3 пъти в седмицата.

Забравете за изтощителните диети. Бързото отслабване е стрес за организма

Жените над средна възраст трябва да се придържат към някои правила в храненето. Не е желателно да се подлагате на твърди диети, нито да гладувате. Бързото сваляне на килограми няма да ви е от полза. Защото килограмите много бързо пак ще се върнат. Освен това прекалено бързата загуба на тегло е стрес за организма. И той може различно да отреагира на този стрес, вкл. и с повишаване на кръвното налягане.

Оттук следва, че трябва да се придържате към балансираната диета. След 40-годишна възраст при жените се понижава изработването на женските хормони, а това води до нарушена твърдост на костите. Затова задължително наблягайте на млякото и млечните продукти. Те съдържат достатъчно калций.

Понижете мазнините поне с една трета. Купувайте си продукти с по-ниска масленост, използвайте по-малко масло. Желателно е да се откажете и от простите въглехидрати - хляб, макарони, тестени изделия. Пълнозърнестият хляб е много полезен.

Полезно

3-4 пъти през седмицата си приготвяйте риба, особено морска - риба-тон, сьомга, пъстърва. Неведнъж сме казвали, че те съдържат така полезните полиненаситени мастни киселини. Те се отразяват благотворно на кръвоносните съдове и на общия холестерол.

Източник: Блиц

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

Няма коментари

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията

Индекс на телеснaта маса

см
кг.
год.
Регистрация на лекар

Вие сте лекар?

Създайте подробен профил и представете вашата практика.

Page generation time: 0.01360 seconds