Новини и статии

Как да избегнем срещата с грипа?

Публикувано в: Превенция и хигиена 17 October 2011

z204891974

Най-добрият начин да се предпазим от грип е ваксината. Въпреки това има редица профилактични мерки, които също могат да понижат опасността да се разболеем от зимния гост.

Мийте ръцете си

Повечето грипни вируси се предават при пряк контакт. Когато човек, нападнат от вируса, киха в ръката си, а после пипа различни вещи за общо ползване, заразата лесно може да се предаде. Микроорганизмите живеят по няколко часа, понякога и седмица, затова лесно могат да попаднат в организма на друг човек. Затова съветът е – мийте често ръцете си. Ако нямате тази възможност, ползвайте салфетки, напоени със спирт.

Не пипайте лицето си

Вирусите попадат в организма ни през очите, носа или устата. Докосвайки с мръсни ръце тези части, ние проправяме директен път на заразата.

Пийте много течности

Течностите измиват организма ни, извеждат токсините и ни хидратират. Здравият възрастен човек трябва да изпива около 2 литра течности на денонощие. Как да разберем дали употребяваме достатъчно течности? Ако цветът на урината ни е близък до прозрачен, значи всичко е наред. Ако обаче е наситено жълт, това означава, че течностите в организма ни не са достатъчно.

Ходете на сауна

Хората, които посещават сауна два пъти в седмицата, боледуват два пъти по-рядко от грип и простудни заболявания, защото горещият въздух унищожава вирусите.

Дишайте чист въздух

Редовното проветряване на помещенията е много важно, защото отоплението през зимата изсушава лигавицата на дихателните пътища, вследствие на което тя става по-податлива на грип и простуда. Освен това през студените месеци хората стоят повече на закрито, което помага на микробите по-лесно да циркулират между тях.

Спортувайте

Физическите упражнения ускоряват обмяната на кислород между белите дробове и кръвоносната система. И още – с отделяната при спортуване пот от организма се извеждат токсичните вещества. Спортът помага за активизиране на имунните клетки в организма, които могат да се справят с вируса.

Яжте витаминозни храни

Не пропускайте в менюто си тъмно-зелени, червени и жълти плодове и зеленчуци.

Яжте кисело мляко

Много изследвания доказват, че всекидневната употреба на 1 чаша обезмаслено кисело мляко понижава възприемчивостта към вируси. Специалистите са на мнение, че полезните бактерии в киселото мляко стимулират имунната система да изработва вещества, които побеждават болестта.

Не пушете

Според статистиката пушачите по-често боледуват от грип и простуда. При тях по-често се получават и усложнения. Даже пасивното пушене забележимо изтощава имунната система.

Ограничете употребата на алкохол

Прекомерната употреба на спиртни напитки също потиска имунната система, затова и любителите на алкохола са предразположени не само към грип, а и към усложненията му.

Научете се да релаксирате

Релаксът също може да активизира имунната система. Представете си приятен пейзаж, например. 30 минути релакс на ден са достатъчни, за да повишат съпротивителните сили на организма към различни инфекции.

Заредете се с оптимизъм

Психолозите отдавна твърдят, че песимистите боледуват по-често и по-тежко от оптимистите. Опитайте се да съхраните позитивното си отношение към живота и грипът може да ви подмине.

Спете повече

Редовният сън, не по-малко от 7 часа на денонощие, ще ви даде сили да се справите с вирусите.

По-малко стрес

Специалистите отдавна предупреждават, че стресът може да стане причинител и проводник на много заболявания. Грипът не прави изключение.

Най-важното е да се опитаме да укрепим имунната си система рано, преди първите прояви на заболяването.

Източник: Health.bg

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

1 Коментар

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

v tova kiselo mljko ve4e go njama tozi polezen bacil.

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията

Индекс на телеснaта маса

см
кг.
год.
Регистрация на лекар

Вие сте лекар?

Създайте подробен профил и представете вашата практика.

Page generation time: 0.21923 seconds