Новини и статии

Бременна на работа

Публикувано в: Бременност и майчинство 11 October 2011

bremennostirabota2

Повечето жени продължават да работят по време на бременността. Но това е свързано с някои проблеми и неудобства за бъдещата майка.

За да останат във форма и да се справят със задълженията си, бременните трябва да се научат как да преодоляват неудобствата и да знаят рисковете за здравето при извършване на една или друга дейност.

Как да облекчите сутрешното гадене?

Въпреки че се нарича сутрешно, повдигането може да ви сполети по всяко време. Избягвайте всичко, което го предизвиква. Често похапвайте. Леката закуска може да намали пристъпите на гадене. Особено ефективни са напитките с джинджифил. Пийте повече течности. Не бързайте преди работа. Не скачайте от леглото, ставайте бавно, отделете време за спокойно приготвяне за предстоящия ден. Бързите и резки движения само ще предизвикат повдигане.

Как да надвиете умората?

Често чувствате изтощение, защото организмът ви по време на бременност работи извънредно. Ще се почувствате по-добре, ако употребявате храна, богата на желязо и белтъчини. Умората може да бъде симптом на анемия, предизвикана от недостига на желязо. Включете в менюто си червено месо, птици, морски продукти, листни зеленчуци, пълнозърнести култури, паста, бобови храни и ядки.

Докато сте на работа, често правете кратки прекъсвания. Ставайте и ходете няколко минути. Тези активни интервали ще ви заредят със сили. Друг вариант е да намалите светлината, да затворите очи и да повдигнете краката си на по-високо.

Намалете домашните ангажименти. Освободете си време за повече почивка. Продължете заниманията със спорт. Може би физическите упражнения са последното, за което ви се мисли в края на работния ден, но те ще ви дадат енергия, особено ако цял ден сте седели в офиса.

Преди това обаче се консултирайте с вашия лекар, не бива спортът да заплашва здравето ви. Ходенето пеша е най-добрият начин за разтоварване и отмора. Лягайте си рано. Спете не по-малко от седем-девет часа.

Как да седите и стоите правилно?

С развитието на бременността обичайните действия започват да ви създават неудобства. Трудно ви е да седите и да стоите прави. Затова на няколко часа се разхождайте, за да спадне мускулното напрежение и да избегнете отоците в краката. С помощта на регулируеми подлакътници на стола и възглавничка зад гърба седенето продължително време ще стане по-комфортно. Ако столът ви няма такива подлакътници, импровизирайте. Малката възглавничка винаги ще ви осигури допълнителна опора на гърба.

Когато стоите прави дълго време, кръвта нахлува в краката. В резултат може да усетите болка и световъртеж. Продължителното стоене гарантира допълнително натоварване на гърба. Ако не можете да го избегнете, стъпете с единия си крак върху някаква поставка. Сменяйте често краката.

Носете удобни обувки, които стабилно поддържат стъпалата ви. Когато трябва да се наведете, правилната поза ще намали натоварването на гръбначния ви стълб. Ако ви се наложи нещо да вдигнете, сгънете краката в коленете, а не се навеждайте напред. Старайте се основната ви опора да са краката, а не гърбът. Най-важното – не вдигайте тежки вещи.

Как да се справите със стреса?

На работното място често се случват стресови ситуации, но бъдете внимателни. Нужна ви е енергия, за да се грижите за себе си и здравето на бъдещото бебе. За да намалите стреса, когато сте на работа, ще ви помогнат следните съвети:

  • Точно планирайте и контролирайте задачите си за деня.
  • Всеки ден си правете списък с ангажиментите.
  • Споделяйте, не дръжте негативните емоции в себе си.
  • Научете се да релаксирате. Някои упражнения ще ви помогнат да се справите със стреса.

Източник: Health.bg

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

Няма коментари

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията

Индекс на телеснaта маса

см
кг.
год.
Регистрация на лекар

Вие сте лекар?

Създайте подробен профил и представете вашата практика.

Page generation time: 0.10668 seconds