Новини и статии

Научете се да релаксирате

Публикувано в: Психично здраве, Релакс и антистрес 23 August 2010

sleep
Планираната релаксация намалява тревожността и помага на тялото и ума да се възстановят след всекидневното напрежение и стреса. Някои хора успяват да възвърнат силите си, като послушат музика, полежат във ваната или се разходят из парка, но за други не е така лесно. Ако почувствате, че имате нужда от помощ, може да се запишете в курс по релаксация или медитация. 

Ето няколко упражнения за релаксация:

1. Изберете тихо място, където няма да прекъснат заниманията ви.
2. Преди да започнете, направете няколко разтягащи упражнения, за да намалите мускулното напрежение.
3. Разположете се удобно - в седнало или легнало положение.
4. Започнете да дишате бавно и дълбоко, без да се напрягате и полагате усилия.
5. Леко стягайте, а след това отпускайте всяка част на тялото си, започвайки от стъпалата и стигайки до лицето и главата.
6. Съсредоточавайки се върху всяка област, си представяйте топлина, натежалост и отпускане.
7. Прогонете всички разсейващи мисли и си представете, че те отплуват в далечината.
8. Не се опитвайте да се отпускате на сила. Просто оставете напрежението в мускулите да отмине и им дайте възможност да се отпуснат.
9. Освободете напълно мозъка си и си представяйте някакво тихо и красиво място, като градина или ливада.
10. Останете така около 20 минути, след което направете няколко дълбоки вдишвания и отворете очи, но изчакайте да минат няколко минути преди да станете.

Важно е да отделяте редовно време за релаксиращи упражнения. Релаксацията е един от най-резултатните начини за подпомагане на умственото здраве. Тя може да се прилага успоредно с различни видове лечения и е ефикасно средство за предпазване от стрес и тревожност.

Упражненията по релаксация могат да се разделят на две категории: за тялото и за ума. Насочените към тялото упражнения влияят благотворно и на умственото състояние. Свалянето на напрежението от тялото може да не попречи на постоянната тревожност, но е добра основа за контролирането й. За най-добри резултати е добре да се комбинират двете техники.

Източник: Health.bg

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

1 Коментар

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

Понякога напрежението и стремежа да успеем в кариерата, в живота са толкова големи, че това неминуемо води до депресивни състояния.
Сменете си кафето - аз пия кафе с ганодерма от 6 месеца и ми действа много добре на депресията. Няма странични ефекти, а напротив - дори действа разхлабващо за тези, които имат проблеми със запека.
Моят мъж е доста нервен и за него му намерих решение - след като изпием по 1 кафе 3 в 1 с екстракт от рейши (ганодерма) и всичко е мир и любов.

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията

Индекс на телеснaта маса

см
кг.
год.
Регистрация на лекар

Вие сте лекар?

Създайте подробен профил и представете вашата практика.

Page generation time: 0.09188 seconds