Новини и статии

"Дребни" грешки с опасни последици за женското здраве

Публикувано в: Превенция и хигиена 6 February 2010

womaneatingsalad

Знаете, че трябва да внимавате с наситените мазнини и да приемате много зеленчуци и затова ядете на обед само салата. Но не страдате от манията да стъпвате всекидневно на кантара, както някои ваши познати.

Миете зъбите си 2 пъти на ден, но по 2 седмици не ги почиствате с конец. Правите гимнастика, но не вдигате тежести. Наскоро сте имали болки в корема, но сте се успокоили, че това е от газове и не е нещо сериозно.

Обичате да си поспите 8 часа, но дните са къси и е трудно да се успее с всичко. Звучи твърде познато, нали? Тези "добри" навици обаче могат да разрушат здравето ви.

Винаги си поръчвате салата

Не се успокоявайте, че една купа с богата зелена салата е най-добрият избор от менюто в ресторанта. Заради добавките в нея тя се превръща в един калоричен бургер.

Обикновено такива салати се сервират с парчета пържено пиле, крутони и мазни сосове, сол и вредни овкусители. Откажете мазните добавки като сметана, сирена, крутони, парченца бекон и тежки сосове.  Изберете айсберг салата, гарнирана с моркови и червено зеле.

Докато работите, слушате музика със слушалки

Пищят ли ви ушите след дълго слушане на музика от вашия iPod или MP3 плейър. Проверете силата на звука.  Постоянното излагане на над 85 децибела води до загуба на слуха. Ако някой, който седи до вас, също чува музиката, значи  звукът е прекалено силен.

Кантарът у вас само събира прах

Ако искате да поддържате фигурата си и проверявате теглото си редовно, ще установите навреме излишните килограми. По-лесно ще ви бъде да свалите 1-2 кирограма, отколкото 15.  Това не означава, че трябва да се мерите по няколко пъти на ден. Теглото може да варира всеки ден, дори всеки час.

Ако се опитвате да отслабнете, следете теглото си един път в месеца. Не се притеснявайте от наддаването с  2 -2 и половина килограма. Това е нормално вариране на теглото. Ако наддадете повече, трябва да вземете мерки.

Пренебрегвате слънцезащитните кремове

Известно е, че употребата на защитни кремове е важна за предпазване от изгаряния, бръчки и рак на кожата. Едно проучване показва обаче че 9 от 10 души се отнасят небрежно към защитата на кожата си.

Когато нанасяте лосиона или крема върху  кожата, не пропускайте стъпалата, върховете на ушите, слепоочията и врата. За да намажете цялото си тяло, са необходими 30 грама крем. Изстисквайте крема направо върху тялото си и го размазвайте с върховете на пръстите си. Ако го изстискате върху дланите си, повечето от него ще остане по тях.

Забравяте да почиствате зъбите си с конец

Жените отделят много време за процедури, които избелват зъбите, но много от тях пропускат 5-те минути на ден, необходими за интерденталното почистване. Резултатът е: поне 23% от жените между 30 и 54 години и 44% от жените над 55 години страдат от възпаление на венците.

Това е сериозна бактериална инфекция, която атакува тъканта около зъбите и костта, която ги поддържа. Тя е главната причина за пародонтозата /разклащането и опадването на зъбите/. Пораженията не се свеждат само до външния вид. Когато бактерията проникне в кръвообращението, тя предизвиква хронични възпаления, които повишават риска от сърдечни и мозъчни болести, рак и дори преждевременно раждане.

Жените трябва да обръщат голямо внимание на венците си. Почистването на зъбите е важно, защото хормоналните промени през пуберитета, бременността и менопаузата улесняват бактериалната зараза. 

Почиствайте зъбите си поне веднъж на ден. Увийте специалния конец около средния си пръст. Прихванете няколко сантиметра от конеца между палеца и показалеца. Движете конеца между зъбите, а когато стигнете до венеца, обвийте с конеца основата на зъба и го плъзгайте леко между венеца и зъба. Не пропускайте нито един зъб.

Не правите упражнение с тежести

Някои жени избягват вдигането на гирички, защото мислят, че ще заприличат на културисти. Това схващане е погрешно. Жените генетично не са склонни към развиване на огромни мускули. Те могат да придобият такъв вид, само ако имат мъжки стойности на тестостерон или с целодневно помпане на мускулите.

Така че помислете за половин час вдигане на гирички. Това упражнение ще тонизира и стегне тялото ви. Въпреки, че неговата цел не е отслабването, може да забележите, че сте наддали малко, но не изпадайте в паника. Вие просто трупате мускули, които тежат повече от мазнините, които губите.

Но мускулите са по-сбити и заемат по-малко място и затова ще се побирате в по-тесни дрехи и ще се почувствате по-добре. А ако вдигате редовно тежести, ще започнете и да губите килограми и най-важното - ще загубите коремните тлъстини, които увеличават риска от сърдечни болести и диабет.

Не обръщате внимание, ако нещо ви боли

Когато жената е затънала до гуша в ангажименти, тя често пренебрегва появата на упорита кашлица, болки в гърба или лошо храносмилане. Не трябва да мислите, че умората е естествено състояние и да пренебрегвате такива симптоми.

Понякога лошото храносмилане е индикация за сърдечен пристъп. Някои жени пренебрегват и силната умора или болка - ако се проявят при децата или съпруга, тези признаци ще ги накарат да потърсят за тях незабавно лекарска помощ.

Осведомете се за симптомите на сериозните заболявания, рисковите фактори, взимайте мерки при всяко необичайно усещане и никога не пропускайте редовните профилактични прегледи, при които здравните проблеми може да се открият навреме и да се лекуват успешно.

Никога не сваляте контактните лещи

По-безопасно е да смените лещите с очила, ако времето е лошо или ако имате настинка. При заболяване намаляването на слъзната течност прави хората с контактни лещи по-податливи на конюнктивит. Зачервяване на очите може да се получи и от антихистамини, които изсушават очите.

Не си доспивате

Някои дейни жени спят по-малко, за да си осигурят допълнително няколко  часа, но трябва да знаят, че може да заплатят това със здравето си. За повечето възрастни хора са необходими от 7 до 9 часа сън.

Лишаването от сън съвсем не се изчерпва с чувството на умора след събуждане, което не изчезва дори и след сутрешното кафе. Според учените, жените които в продължение на 10 години спят по-малко от 8 часа, са застрашени от сърдечни болести.

Изследванията показват също, че лишаването от сън води до нарушение на баланса на различни хормони, свързани с промените в теглото. Това може да доведе до натрупване на мазнини в клетките и да забави изгарянето на мазнините в организма.

Недоспиването се свързва и с депресията и тревожността, високо кръвно налягане, сърдечни болести, диабет.
Избягвайте кофеина в следобедните и вечерните часове. И не използвайте алкохола като приспивно средство, всъщност той пречи на пълноценния сън. Преди заспиване изпълнявайте едни и същи ритуали - четене, слушане на музика, гореща вана.

Убедени сте, че домашно приготвената храна е по-здравословна

Това по принцип е така, но диетолозите са установили, че през последните години калориите в рецептите от готварските книги са се увеличили почти с 40%. Дори когато рецептите за ястията в основата си са същите, те се приготвят от по-богати продукти и порциите са станали по-големи, а това ги прави по-калорични.

Винаги употребявате вода с еднаква температура

За готвене и пиене използвайте студената вода. Топлата вода съдържа олово, защото го разтваря в тръбите по-бързо, отколкото студената.

Високите нива на олово в кръвта се свързват със здравни проблеми. 4 микрограма олово на децилитър удвоява риска от инфаркт и инсулт и може да доведе до загуба на паметта.
Препоръчително е да поставите филтър на крана.

Приятелите ви са с нездравословни навици

Тогава трябва да внимавате за линията си.  Ако най-близкият ви приятел е  дебел, вероятността да натрупате и вие килограми се увеличава с 57%, твърдят психолози от Харвард.

Ако въпросният човек  е от вашия пол - със 71%. С по-дебелите приятели около вас започвате да губите реалната представа за нормалното тегло. Близкото обкръжение може да повлияе и на употребата на алкохол. Наблюдения са установили, че хора , чиито колеги и приятели имат либерални схващания за  алкохола, са с 82% по-застрашени от алкохолизъм.

Шофирате на отворени прозорци

Такова пътуване е опасно за белите дробове. Установено е , че хората в града шофират само през 6% от деня, но за това време поемат 45% от замърсителите на въздуха, на които са изложени в продължение на 24 часа. При засилен трафик затваряйте прозорците на колата и пускайте климатика.

Източник: Health.bg

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

Няма коментари

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията

Индекс на телеснaта маса

см
кг.
год.
Регистрация на лекар

Вие сте лекар?

Създайте подробен профил и представете вашата практика.

Page generation time: 0.26080 seconds