Новини и статии

Защо е полезно да си лягаме рано?

Публикувано в: Релакс и антистрес 12 October 2011

mansleepinginbed

Вие водите здравословен начин на живот – не пушите, не пиете, храните се правилно, редовно се занимавате със спорт, прекарвате достатъчно време на чист въздух и въпреки това усещате, че нещо не е наред. Цял живот сте стояли настрана от вредните навици и въпреки това имате високо кръвно и отслабнал имунитет. Къде е проблемът?

Всъщност вие нямате представа колко много хора си задават този въпрос. А отговорът е съвсем прост – причината е в недоспиването. То също влиза в категорията на вредните навици и с него също трябва да се борите. Ако сега си кажете, че спите по-малко от осем часа, но това не ви създава проблеми, можете да сте сигурни, че проблеми ще се появят, просто сега не ги усещате. И един любопитен факт – симптомите на недоспиването може да се появят даже, когато спите осем или повече часа. Причината е, че си лягате след 12 часа и на организмът ви му е по-трудно да се възстанови. Затова нямате сили цял ден.

Предлагаме ви шест неоспорими предимства на ранното лягане.

Подобрява дейността на главния мозък

Човешкият мозък е като стар компютър – не му ли дадем време да отдъхне, ще прегрее и в края на краищата ще блокира. Учените твърдят, че недоспиването, особено, ако придобие хроничен характер, влошава способността на човека да анализира информацията, негативно влияе върху процеса на запаметяване, съществено понижава бързината на реакциите.

Подсилва имунитета

През нощта организмът попълва своите ресурси, отстранява негативните последици от бодърстването и укрепва имунната система. В този период имунните клетки най-активно унищожават всички вредни микроорганизми, попаднали в организма ви. Ако спите прекалено малко, шансът да хванете грип, простуда или някое респираторно заболяване нараства три пъти.

Извайва фигурата

В резултат на изследвания, проведени от група американски учени, било установено, че когато не си доспиват, жените по-бързо трупат килограми. Отсъствието на достатъчен по продължителност сън вреди на обменните процеси във вашето тяло. Затова, пренебрегвайки съвета на специалистите да спите по-дълго, вие рискувате да започнете да пълнеете два пъти по-бързо, въпреки че през останалото време водите същия начин на живот.

Понижава риска от опасни заболявания

Въпреки че в рисковите фактори, провокиращи болести на сърдечно-съдовата система, диабет и др., не присъства недоспиването, там му е мястото. Официалното становище на специалистите е, че ако спите по-малко от осем часа в денонощие, рискът от такива заболявания се повишава с 20 %, при по-малко от пет часа сън – рискът се покачва на 50%.

Косата става здрава и красива

Недоспиването стимулира изработването на кортизол – хормона на стреса. Той може да предизвика депресия, а в организма ви се получава истински хаос нарушават се много функции, в това число и растежът и видът на косата.

Подмладява кожата

Нощният сън е периодът, в който вашата кожа се възстановява, подобрява се притокът на кръв, а заедно с кислорода, клетките се насищат с аминокиселини. В резултат бръчките се изглаждат по естествен път, подобрява се цвета на кожата, тя става гладка и еластична. Но всичко това ще се случи, ако спите достатъчно – не по-малко от осем часа.

Източник: Health.bg

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

1 Коментар

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

golemi glyposti

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията

Индекс на телеснaта маса

см
кг.
год.
Регистрация на лекар

Вие сте лекар?

Създайте подробен профил и представете вашата практика.

Page generation time: 0.11390 seconds