Новини и статии

Раздвижете се преди настъпването на пролетта

Публикувано в: Фитнес и тонус 2 March 2010

benefitsofswimming

Зимата предразполага към обездвижване и напълняване. Спестяваме си разходките заради студа и кишата, прекарваме повече време на топло и закрито, чувстваме се сковани и уморени, но сега наближава пролетта и е време да станем от канапето. Вариантите са много. Всеки може да избере най-добрия за сърцето и портмонето начин да се раздвижи.

Туристическите маршрути предлагат възможност да се насладите на различни природни красоти. Ако въпреки всичко не искате да пропуснете неделния сериал или футболен мач, то поне може да изчистете мястото пред блока (или двора, ако живеете в къща) и да го подготвите за новия сезон. Така ще се раздвижите, но и ще свършите нещо полезно.  

Спортът на закрито не винаги изисква компания или средства. Абсолютно безплатно е да правите упражнения, да скачате на въже или просто да танцувате вкъщи. Фитнесът е достъпен за всички. В интернет има много упражнения за раздвижване и програми за отслабване. В залата е пълно с всякакви уреди за оформяне на тялото. В магазините има и достатъчно уреди на достъпни цени и при добро желание може да си направите фитнес и у дома.

Ако искате нещо по-динамично, изберете аеробиката. Тренирате едновременно сърцето и мускулите, горите калории и се зареждате с енергия. Можете да изберете между различните видове аеробика - кръгова, интервална, водна, степ или тае бо.

За по-мързеливите е подходяща каланетиката. При тази гимнастика всяко упражнение е за определена част на тялото - ханша, бедрата, талията... Упражненията се повтарят многократно, дори и по сто пъти. В класическата каланетика няма резки движения и подскоци, затова и рискът от травми е минимален.

Йогата е за всички, които освен раздвижване целят и душевна хармония. Упражненията се наричат асани, всяка е с различна трудност, действа за разтягане на различните части на тялото и стимулира енергийните центрове. Включва цяла система от разнообразни психо-физически упражнения - от особени пози и дишане до пълна релаксация и медитация. За да има ефект, упражненията трябва да се правят всеки ден.

Пилатесът е система от упражнения за гъвкавост, без да се трупа мускулна маса. Изпълняват се бавно и концентрирано на релаксираща музика, като е важно да се изпълняват правилно, а не многократно. Пилатесът е микс от каланетика, балет и йога. Развива се гъвкавост, повишава се мускулният тонус, фигурата става по-стройна и стресът намалява.

Танците са най-забавния начин за раздвижване - кръвта се разгорещява, настроението се покачва, а  килограмите намаляват. Енергичните движения са здравословни и приятни, каквито и да изберете - латино, модерни, народни или ориенталски танци, валс, танго, салса... Танците, освен приятно разкършване и заздравяване на кости, са и антистрес терапия.

Ако желаете по-усамотено раздвижване, изберете плуването. Този спорт развива всички мускули, тонизира кожата, увеличава дихателния капацитет на белите дробове. Масажиращият ефект на водата подобрява кръвоснабдяването на кожата, тъканите и мускулите. Помага при борбата с килограмите, целулита и стреса. След басейна е хубаво да влезете в сауната, която ще отвори порите на кожата. Ако обаче имате проблеми със сърцето, кръвното или разширени вени, първо се консултирайте с лекар.

Движете се, хранете се правилно, пийте повече вода и откажете цигарите.

Източник: Health.bg

Сподели в:

Нередност Изпрати Принтирай
Facebook

Няма коментари

Съдържанието в коментарите представя мнението на потребителите на Medicine.bg. То не е проверено от модератор за медицинска или фактологическа точност и не замества консултация със специализирано мецинско лице.

Добави коментар

Коментари, които не са свързани с темата и съдържат неподходящо съдържание, могат да бъдат модерирани или премахнати.

Нагоре към статията

Индекс на телеснaта маса

см
кг.
год.
Регистрация на лекар

Вие сте лекар?

Създайте подробен профил и представете вашата практика.

Page generation time: 0.11249 seconds